Albeka is dé specialist op het gebied van kantoorinrichting en biedt een breed assortiment aan zowel nieuwe als gebruikte kantoormeubelen van hoge kwaliteit. Het bedrijf is opgericht in 2004 en heeft zich gevestigd in Alblasserdam. Door de jaren heen heeft Albeka een stormachtige groei doorgemaakt en in 2006 werd besloten om een extra vestiging te openen in Nieuwegein. Inmiddels heeft Albeka nog verder uitgebreid met de nieuwste vestiging in Zoetermeer, die in 2022 haar deuren opende.
Tijdens ons eerste contact in 2020, met directeur de heer van der Hoek, werd al snel duidelijk welk probleem er was en welke oplossing hiervoor nodig was binnen Albeka.
In 2020 benaderde Albeka ons met een specifiek probleem. Het bleek namelijk dat klanten die een afspraak hadden gemaakt voor een bezoek aan de showroom niet altijd op tijd werden herkend, en daardoor soms moesten wachten.
Dit leidde tot frustraties bij de klanten en was bovendien niet efficiënt voor Albeka zelf. Daarnaast bleek dat bezoekers soms verdwaalden in de grote showrooms, wat een negatieve impact had op hun ervaring.
Om deze uitdagingen aan te pakken, hebben we een afspraak ingepland bij Albeka en tijdens dit gesprek heeft directeur Dhr. Van der Hoek zijn wens geuit om het showroom bezoek en de afhandeling van bestellingen beter te stroomlijnen. Het doel was om een voorstel te maken dat kon worden geïmplementeerd bij de vestiging in Alblasserdam.
We hebben vervolgens uitgebreid besproken wat de mogelijkheden waren en welke oplossingen het meest geschikt zouden zijn voor Albeka.
De accountmanager van Display4all heeft samen met Albeka een plan uitgewerkt om het showroom bezoek en de afhandeling van het ophalen van bestellingen te stroomlijnen. Om dit te realiseren heeft Display4all de digitale receptie oplossing ‘Fleur’ voorgesteld.
Bij binnenkomst in de showroom kan de bezoeker zich via een touch display aanmelden. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen bezoekers met en zonder afspraak. De bezoeker kan aangeven waarvoor hij komt en vervolgens ontvangt de betreffende medewerker een mail en sms dat de afspraak is gearriveerd.
Ook de transportbewegingen worden via de digitale receptie naar de juiste afdeling doorverwezen. Dit kan via mailcontact, maar ook middels het tonen van een afbeelding waar de vracht gelost of geladen kan worden.
Uitrol naar 2 extra locaties
De geboden oplossing in Alblasserdam was een groot succes en daarom heeft Albeka besloten om de digitale receptie oplossing ‘Fleur’ ook te plaatsen in de vestigingen Nieuwegein en Zoetermeer.
Dankzij onze bezoekersregistratie oplossing heeft Albeka het showroom bezoek nog professioneler kunnen verwelkomen en de afhandeling van bestellingen beter kunnen stroomlijnen. De medewerkers hebben meer inzicht in wie er komt en waarvoor, wat de wachttijden verkort en de klanttevredenheid verhoogt.
Ook worden transportbewegingen efficiënter afgehandeld, waardoor er minder tijd verloren gaat en het proces sneller verloopt. Door de digitale receptie oplossing Fleur kan Albeka dus zowel de klantervaring als de interne processen verbeteren.
We zijn dan ook trots op het resultaat dat we samen met Albeka hebben bereikt en laten dit dan ook graag aan u zien. Voor het resultaat verwijzen wij u graag naar de foto’s. Deze spreken boekdelen.
Narrowcasting is het meest innovatieve infokanaal binnen en buiten uw organisatie!
Lees meerBent u op zoek naar een digitale receptie? Wij introduceren u Fleur, uw digitale receptie.
Lees meerVooraf online een ruimte te boeken voor een afspraak of een overleg op kantoor?
Lees meer